نکات زیر را در مورد ورزش به یاد داشته باشید:
• برای اینکه ورزش بیشترین اثر را روی بدن شما داشته باشد، باید حداقل 3 تا 4 بار در هفته و هربار 30 دقیقه یا بیشتر ورزش کنید. می توانید به جای 30 دقیقه ورزش پیوسته، در طول روز 3 بار و هر بار 10 دقیقه ورزش نمایید. ورزش منظم و ملایم کارآمدتر از ورزش های ناگهانی و سنگین است.
• بهترین زمان برای انجام ورزش، 1 تا 3 ساعت بعد از غذا است.
• اگر قند خون شما مرتب پایین می افتد، بهتر است در اماکن سرپوشیده و با مراقبت یک همراه، به ورزش بپردازید.
• مدت و شدت برنامة ورزشی خود را به تدریج (ونه ناگهانی) افزایش دهید تا بتوانید آن را با غلظت گلوکز خون تنظیم نمایید.
• به میزان کافی آب بنوشید تا جایگزین مایعی که هنگام عرق کردن حین ورزش از شما دفع شده است، بشود. به یاد داشته باشید که عرق کردن بیش از حد تنها آب بیشتری از بدنتان خارج می کند و مستقیماٌ سبب کاهش چربی بدن شما نمی گردد.
• پس از ورزش پاهای خود را از نظر تاول یا قرمز شدگی به دقت معاینه کنید و در صورت وجود نشانه های فوق با پزشکتان تماس بگیرید.
• برای انجام ورزش های اختصاصی (و حرفه ای) با گروه دیابت مراکز درمانی مشورت کنید.